pátek 2. listopadu 2012

Soutěž na serveru Dlouhé vlasy.cz

Vítáme Vás v soutěži o retro modely z naší kolekce. V průběhu dalších 14 dní Vám zde budeme představovat další modely a přidáme několik málo vět o jejich historii a o tom jak vznikly. Možná někteří/ré/ z Vás budou překvapeni/y/  tím, jak se se dřevem dá pracovat, aby se do vlasů dalo použít.  V každém případě budeme rádi, pokud se s námi všemi podělíte o váš názor.


Omluvte prosím několik dní zdržení. Ale už je to tu. Aby jste měly o čem přemýšlet, rozhodli jsme se, že Vám sem nadělíme hned několik modelů.




Model Mušle, vytvořili jsme jej v několika  exemplářích, hlavně z tmavých dřev.


Model Es, velmi pracná věc, kde už jsme zkoumali možnosti pružení celého kusu.


.. jak je patrné, dal se nosit i velmi nízko pod hlavou, protože tvarování  modelu umožňovalo díky jeho vlastnostem vytvořit velmi pevné sepnutí bez toho, aby táhl spodní vlas.

Jedinečný kousek, který dodnes existuje pouze v jediném originálu. Vznikl vysloveně pro tento typ účesu a i přes zdánlivou masivnost se jedná o model velikosti A pro velmi málo vlasů.

Předchůdci modelu 201 tzv vrtákové jehly. Uprostřed je tzv Liliová jehla. Vytvořeno pouze ve dvou provedeních. V tmavém dřevě najdete dále v účesu.

Inspirace Japonskem. Nosí se přesně jako vidíte na obrázku. Oba dva kousky jsou vytvarované zrcadlově proti sobě.  Jeden čas náš velmi populární set jehel. Prodával se výhradně v páru.

Snad úplně první vlaštovka dřevěné spony do vlasů. Zde jsme pojmenovávali princip obtáčení jehly hmotou spony. Odtuď později vznikla celá řada modelů, které postupně získávaly své jedinečné vlastnosti. Tento model je velikosti A pro velmi málo vlasů. A ještě nepruží.

další varianta, ale na základě Pony. Na tomto tvaru později vznikly modely 301, 302, 303

jeden z prvních pokusů o dvojjehlu. V účesu velmi efektní věc, ale zde v neuvěřitelně pracném provedení.


několik modelů tzv košíků. Od síťky, /model Ementál dole/ přes různé tvarování pružin a otevřených tvarů, až po zdobný model imitující i drapérii. Velikosti A, B




v období hledání vznikl i tento model tzv Flovismu. Tehdy, aniž bych to tušil jsem pracoval s frézami stylem postupného tažení tvaru a vznikaly věci, které evokovaly tečení hmoty. Osvobozoval jsem se od hmoty polotovaru k co nejmenší váze modelu. Velikost A, B, C a snad by to šlo udělat i v D.

Liliová jehla ve švestkovém dřevě. Velikost B a větší. Vhodné jen pro velmi bohaté a husté vlasy. Jedná se o velmi výrazný dominantní model.

Dvojjehla z období flovismu. velikost B



Francouzský automat v ostré modelaci skládání ploch.

vlajkový model celé retro kolekce. Vytvořený pro konkrétního zákazníka na míru způsobem, /šijeme večerní róbu/
extrémně pracný model na specielní použití. používá se bez pomoci gumiček, nebo jiných prostředků. Jehla působí jako samosvorný zámek, který se pohybem dolů naopak utahuje. Model vznikl pouze v jednom originále., 

velmni populární tvarování pro francouzský automat. Na prkénku jsme vytvořili točící se spirálu.

Plochý model z období flovismu

Model pro francouzký klip vytvořený z dubového dřeva, říznutého napříč  růstem. V kolmém řezu dub kreslí úžasnou překvapující struturu z kapilár. Tento kousek byl z oddénku a byl extrémně tvrdy a pevný, proto jesm si dovolil i poměrně výraznou modelaci volné drapérie.


Období ostrých tvarů a skládání ploch. Model velikosti A s plochou klenbou.
dnes bychom asi udělali malinko jinak, ale výrazná modelace by zůstala. Pochází z doby, kdy jsme ještě o pružení nic moc netušili.

Přímý předchůdce modelu 305. Velikost B

...trochu něžné poezie na francouzském automatu. velikost A.






















6 komentářů:

  1. Tak to už se velmi těším :) Káťa F.

    OdpovědětVymazat
  2. Krása. U některých modelů se mi až tají dech. Eskové spony jsou opravdu úžasné. Nejvíc mě ale zaujala liliová jehla pro svou ladnost a nemůžu se vynadívat na dvojjehlu z období flovismu. Vypadá jako květina. Takhle nějak bych viděla hřebínek mých snů. Víc zubů a kratší jehlice. Úplně to vidím :) Jinak je to krásná ukázka historie Vašich spon. Máte můj obdiv. Katka F.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. možná, že Vás všechny brzo překvapím, ... tedy s hřebínkem. Ale zatím se mi moc nedaří.

      Vymazat
    2. První hřebínky jsou na světě. Nechte se překvapit. Trochu to ještě doladíme a potom se tady pochlubíme.

      Vymazat
  3. (korektorská připomínka, kterou doporučuji po přečtení urychleně smazat: Říkala jsem si, co to je ten "flovismus", že ho neznám, a nechala jsem si ho vyhledat. Podle googlu ale žádný takový směr neexistuje, a tak mi spadl kámen ze srdce, že nejsem kulturně nedovzdělaná, když o něm nevím, a s klidným svědomím můžu doporučit přepsání slova "flovismus" na "fauvismus". Zřejmě jste měl na mysli tento umělecký směr.
    Kéž tenhle komentář najdete a smažete co nejrychleji! Máte krásné stránky a vaše práce je nádherná, nerada bych vám tímhle komentářem byla víc na obtíž než k užitku.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro vaši informaci. S Flovismem jsme se setkali poprvé někdy kolem roku 2000 a váže se k tomu zajímavý příběh. Jednoho dne nás oslovil Ing.arch. Pavelka s nabídkou na spolupráci. Učil tehdy na vysoké škole /nevím už teď na jaké, asi UMPRUM/. Moc se mu tehdy ty naše věci líbily. On se tehdy zabýval vytvářením obrazů technikou otisků apod. a fascinovalo ho, jaké barvy zanechávají při odtrhování listů od sebe zvláštní stopy, evokující tečení. Máme jich ještě pár doma, ale slíbili jsme, že tam také zůstanou. Náhodou šel tehdy se svojí ženou procházkou po Karlově mostě a jako u vytržení stál nad věcmi, které jsme tehdy dělali. To, co jemu dělaly barvy na papíře, jsme měli namodelováno v materiálu a bylo zcela zřejmé, že nejde o náhodný proces. A tím se jeho vize o Tečení /Flovismus/ zhmotnila. Od té doby tuto etapu našeho vývoje v hledání tvaru spon, nazýváme období Flovismu. Nějak jsme nenašli lepší vyjádření.

      Vymazat